tisdag 25 oktober 2016

Samarbete på gång!

December 2017: Detta samarbete är nu avslutet. För mig betyder ett samarbete att man jobbar aktivt med att främja varandras verksamhet. När ens samarbetspartner inte jobbar för att  den andres sak finns ingen anledning att ha ett samarbete. Nu är min enda samarbetspartner Ateljé Norrgården. Det var ändå garnerna från gården i  Granhammar som drog mig till sortimentet som nämns nedan och det finns numera så många andra som har Shetlandsgarner.

Tjena!

Sbv49-Johanna från Fjällbo Shop och jag skall samarbeta.

På Stickstämman i Ransberg hittade vi varandra och det sade klick mellan henne, hennes garner och mig. Hon har det perfekta sortimentet för mina mönster, och nu har jag chansen att kläcka ur mig ett par mönster till för Johanna har möjlighet att hitta garner till det jag ännu inte satt på pränt.

Så idag är dagen då jag äntligen fick ur mig mönstret till mina "byvotter". Oj så länge jag dragit på det, men nu är det gjort.

Premiär på Sy- och Hantverksfestivalen på Älvsjömässan som är redan nu på fredag.

Kom och köp!

Om någon undrar, så betalar jag för mina garner såklart. Jag har inga andra intressen av detta än att Johanna säljer mina mönster och tar hem garner som passar till dem.

Inga kommentarer: