fredag 9 juni 2017

Thin Air

My contribution to the exhibition "Sheep" in Grythytte Qwarn this summer is a large transparent lace shawl. The pattern is my own Estonian Jewel.

Om ni passerar Bergslagen i sommar så stoppa till på Grythytte Qwarn. 17/6 startar utställningen "Får" som stannar hela sommaren. De absolut finaste produkterna från våra Svenska får finns i utställningen och butiken. Mitt bidrag till utställningen är en stor transparent spetsstickad sjal i Mohair och Leicesterull från Ateljé Norrgården www.ostbiten.se som ligger i Granhammar utanför Örebro. Mönstret jag använt är mitt eget som heter "Estonian Jewel".




4 kommentarer:

Gerd Lampinen sa...

Varför finns inte Turbine Lace Poncho på svenska?

Knitritious sa...

Hej! Jag har så långt översatt symbolförklaringarna och nyckelorden. Mönstret har diagram och många förklarande bilder, och pnchon är inte särskilt svår att sticka. Det ser mer avancerad ut än den är, och alla har hittills klarat av att följa mönstret trots att det är på Engelska. Jag skall översätta mönstret i sin helhet, förhoppningsvis under sommaren. Men jag lovar att man klarar det ändå och kör man fast är det bara att ta kontakt så hjälper jag till, men det har så långt gått bra för alla.

MJsson sa...

Hej
Vart d inge Ransberg för dej i höst ? Tittade å hittade ju inte dej ...
Skulle ju vilja gå kurs med dej nämligen :)

Marianne, Årjäng

Knitritious sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.